Provenind din engleza, Search Engine Optimization (Optimizare pentru motoare de cautare) reprezinta optimizarea si pregatirea continutului (text, imagini, etc) a unei pagini web pentru a fi indexata eficient de catre motoarele de cautare.
Serviciul de optimizare SEO se adreseaza exclusiv clientilor ce realizeaza sau au realizat proiectele cu compania noastra.
Se realizeaza prin: alegerea cuvintelor cheie, studiul concurentei, optimizarea continutului paginilor web, optimizarea infrastructurii de link-uri si instalarea de tool-uri pentru monitorizare cum ar fi Google Analitics - un instrument util prin care se poate monitoriza cu usurinta audienta si traficul de pe site-ul tau.
Motoarele de cautare vad site-ul tau ca un intreg, toate paginile de pe site-ul tau sunt analizate pentru a afla daca site-ul este relevant pentru un subiect. Paginile website-ului trebuie sa se optimizeze pentru cuvinte cheie diferite si cu cat exista mai multe pagini web ale site-ului care sunt optimizate pentru cuvinte cheie legate de o anumita tema, cu atat este mai probabil ca site-ul sa obtina pozitii ridicate pentru un anumit cuvant cheie, legat de acel subiect.
Cand internautii vor sa cumpere ceva, acestia trec prin trei etape de cercetare incepand de obicei de la cuvinte cheie generale, cuvinte cheie de comparare si mai apoi cuvinte cheie pentru cumparare.
Impreuna cu tine vom alege cuvintele cheie pentru care va fi optimizat Website-ul in urma unei analize si ne vom folosi de cuvinte cheie ce descriu termeni de comparare - cumparare.
Pentru o optimizare eficienta va trebui sa studiem concurenta si modul cum sunt clasate site-urile concurente in motoarele de cautare pentru a depista noi cuvinte cheie de care ne putem folosi, dar si pentru a depista cuvinte cheie pentru care putem obtine rezultate mai avansate in motoarele de cautare decat concurenta.
Meta tag-urile le ofera motoarelor de cautare informatii despre continutul unei pagini web si optimizarea SEO, ele nu sunt vizibile pentru utilizatorii obisnuiti ai site-ului tau si le regasesti doar in sursa paginii web.
Cuvintele Cheie alese trebuie sa apara in Meta-tag-urile: Title (o sinteza a paginii) si Description (o descriere scurta a paginii).
Cuvintele cheie trebuie sa apara in: titlul site-ului (H1, H2) cat si in continutul paginii. Listarea cuvantului cheie in cadrul paginii site-lui poate sa fie facuta sub forma de: link, cuvant ingrosat, si sa apara spre exemplu in Alternate Text de la imagini (ALT), etc.
La Crearea Paginilor site-ului web trebuie sa avem in vedere ca paginile trebuie sa contina Link-uri interne intre pagini al caror nume de ancora sa fie un cuvant cheie pentru care este optimziata pagina destinatie.